El Sr. Adolfo Montañá Riera va néixer a Granollers el 21 de desembre de 1887.

L’any 1905 va marxar a Cuba a on es va establir i es va dedicar als negocis.

A finals del anys 30 es va retirar dels negocis i va viure a diversos països com Mèxic, els Estats Units i Espanya.

A Mitjans dels any 40 es va establir definitivament a Caldes d’Estrac juntament amb la seva esposa Sra. Caridad Urliquijo Viadero amb la que s’havia casat el 14 d gener de 1922.

Es a partir d’aquí, que es va dedicar a fer obres filantròpiques tant a Caldes d’Estrac com especialment a la seva ciutat natal, Granollers, a on va ser un destacat promotor de la millora de la Església Parroquial finançant una part important de les obres de l’absis.

Per aquesta i altres actuacions a la seva vila natal va rebre l’homenatge de l’Ajuntament i les forces socials de Granollers.

El vuit de febrer de 1960 va constituir la Fundació Adolfo Montañá Riera amb l’objectiu de donar ajudes a persones grans amb dificultats econòmiques. Posteriorment, a la seva mort el 22 de febrer de 1972, va llegar tots els seus bens a la Fundació.